ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Sep 1, 2011

maaf, saya bukan pendengar yang baik_

Dengan namaNYA yang maha sempurna..
Assalammualaikum reading and mujahading eyes. (present tense for mujahadah :P )

ArRahman gave me pair of ears and a mouth. Well, that should tell me something.
huhu..maaf saudaraku, saat dirimu ingin berkongsi cerita, saat itu jugalah bibir ini tidak mahu berhenti berbicara. ehe.


saya mahu tanya banyak sebenarnya..but i'm afraid u wont tell. besides, i think u kinda copying my word 'rahsia kecil'.. don't tell me u read minds, dear brother. (coz i'll believe it!)

ok la dik, here's what i wish to tell you..

ArRahman itu, maha mengetahui.
Jadi PASTI lah DIA tahu apa yang terbaik. ---------(1)

ArRahim itu maha membolak-balikkan hati.
jadi, hati sesiapa pun DALAM kekuasaanNYA. ------(2)

AlMalik itu maha menjadikan. bila DIA kata Kun..fayakun. (jadi..maka jadilah ia)
Jadi, tiada apa di dalam dunia ini yang berada diluar pentadbiranNYA.----(3)

u,luqman hannan..are strong. but not strong enough.
sebab itu lah Al-Latif sedang menguji dirimu saat ini. to make u even better. 
a stronger mujahid. an excellent imam. ------------(4)

saya saudaraku, bukanlah kakak yang baik. don't stay to close, i might fall for you. (okeh, ni gurauan yang menakutkan diri saya).
okeh2, sekarang serius. Saya pernah,sedang dan akan sentiasa di uji. just like you. and always, i fight all the test alone. i made it, of course with tons and tons of tears. sakit, tapi percayalah, DIA tahu. ArRauf itu dekat dengan kita berbanding jantung kita sendiri. betul ni.
come what may, it is a sign of HIS love. tengok dengan mata hati.---------(5)

(1)+(2)+(3)+(4)+(5) =Luqman Hannan LULUS
saya percaya mujahid yang saya namakan Luqman Hannan ini akan LULUS ujian ini! positif!

i don't even know if you're reading this, 
but I am 100% sure HE will guide u ALL the way, with or without my du'a:)

Everything happens for a reason. have faith. 
trust me, pass this test and u'll gonna be a SUPERB imam someday! 
and that time, i'll be there to congrats u:)

until then, SALAM MUJAHADAH(",)_

No comments: