ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Sep 24, 2011

berbaik hati lah dengan hati kita:)

dengan namaNYA yang maha sempurna,yang maha pengasih, lagi maha penyayang.
Assalammualaikum mata-mata yang membaca:)
apa khabar iman di hati? semoga sedang berbahagia dengan usaha diri,insyaAllah^_^

anda pernah ada masalah?
mestilah pernah kan..
mustahil la kita free dari masalah.
masalah tu hari-hari ada, cuma bezanya ada yang kita rasa mudah nak handle, ada yang kita sukar nak handle.
kan?

well, that is life:)
bibir kita mengukir senyum dengan segala nikmatnya..
dan hati kita berjuang menghadapi mehnah dan tribulasinya..
tapi tahu tak..sebenarnya kan....




















apa yang ingin saya kongsikan di sini, berbaik hatilah dengan hati kita.
ada benda yang kita betul-betul rasa tak mampu, kita biar sahaja.
kita kan ada Tuhan yang Maha Hebat?
serahkan sahaja pada Dia.
nak susahkan hati buat apa..
nanti tak pasal-pasal..kita jadi berputus asa pada rahmatNYA pula..
ish..nauzibillahhi min zalik..berdosa tu.

ni ada beberapa ayat yang pada saya cukup untuk membawa ketenangan pada hati kita. if you are curious enough, click here. :) semoga bermanfaat,insyaAllah.

lepas tu, ni ada lagi satu hadiah untuk anda:)


wahai anda yang sedang membaca..
life break us all..but in the end, we are stronger in the broken pieces:)
we do..

jadi jangan bebankan hati anda dengan berasa risau atas perkara yang tidak mampu kita ubah.
serahkan sahaja pada Yang Maha Mengetahui..okey?^_^

God knows exactly what to give you to help you return to Him. The events in your life are purposeful, appropriate and non random.

Shaykh Hamza Yusuf


ingat...Allah tahu, kita tak tahu..
selamat berjuang!



No comments: