ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Sep 2, 2011

fragile rupanya..


Dengan namaNYA yang maha penyayang..
Assalammualaikum reading eyes:)
how's the iman? semoga bertambah insyaAllah(",)

ni saya mahu share satu sajak. nukilan Aminah Qutb. kenal?
emmm..adik Syed Qutb. kenal?

xpa, nanti saya cuba kenalkan ya?
Sekiranya,
Kita cinta kepada manusia,
Tak semestinya manusia cinta kepada kita.
Tetapi sekiranya,
Kita cinta kepada Allah,
Nescaya cinta Allah tiada penghujungnya. 
Sekiranya,
Kita cinta kepada manusia,
Kita akan cemburu kepada orang yang mencintai orang yang kita cintai.
Tetapi sekiranya,
Kita cinta kepada Allah,
Kita akan turut mencintai orang yang melabuhkan cintanya kepada Allah juga.

nukilan Aminah Qutb, dari buku Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul oleh Fatimah Syarha_


why am i posting this?
sebab saya terasa hati.
hu..lemahnya hati manusia.
when i am hurt, i tend to hurt back. jahat kan?

so i write. it heals, Alhamdulillah.


sungguh saya tidak faham hati mereka yang dilamun cinta ini. 
mereka?
iya..mereka. they used to be my companion. used to..

but then, as time goes by, i know NONE of them. just NONE.
ArRahman..i do need Your help_


words and hearts should be handle with care..
for words when spoken, and hearts when broken..
are the hardest things to repair_


hu, rasanya hati saya ni fragile. <--baru sedar? 



No comments: