ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Sep 1, 2011

dan saya bukan mar'atus solehah itu..

Dengan namaNYA yang maha sempurna..
assalammualaikum reading and qiaming eyes(",)_(qiam in present tense..ehe) 


Mar'atus solehah ; Gadis itu wajahnya berona nur iman. Mahkotanya dilitupi tanda kehormatan. Maruah diri dipagari dengan kesopanan. Dialah puteri indah rupawan. Tika gadis lain sibuk menghiasi diri, dia hias nur Ilahi pada wajahnya. Tika gadis lain sibuk mencari Sang Putera, dia selesa bersama cintaNya. Tika gadis lain sibuk bermadah pujangga, dia tekun dengan bait kata tuhannya. Tika gadis lain menangisi pemergian sang arjuna, dia tangisi kehinaan diri sebagai hamba. Gadis itu seperti mawar berduri, indah dipandang namun sukar dipegang. Mulianya kerana ketakwaan, cantiknya kerana keperibadian akhlak mulia.. kerana itulah dikatakan dialah mar'atus solehah :) 

dan qamarinafatin ini..bukan mar'atus solehah itu..
tapi dia mahu jadi macam mar'atus solehah itu.
bolehkah?

saya mahu..saya mahu..saya betul-betul MAHU!
a nasrullah is what i need. ArRahman, help me..please?

No comments: