ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Sep 30, 2011

cinta..lagi?

wanita adalah perhiasan,
disimpan di dalam laci..
kemudian diKUNCI.

laci itu letaknya di dalam almari,
kemudian diKUNCI.

almari itu letaknya di dalam sebuah bilik,
yang juga diKUNCI.

bilik tersebut letaknya dalam sebuah rumah,
yang pintunya diKUNCI.

rumah itu dalam kawasan berpagar,
yang pagarnya berKUNCI.

dan kunci kepada semua yang telah dikunci adalah suaminya.

sepatutnya macam ni kan?
sungguh sedih rasanya bila melihat saudara2 kita yang telah tertewas.
Allahurabbi, kita sebagai wanita ini telah diangkat tinggi oleh Islam.
macam L'oreal kata tu..kerana dirimu begitu berharga.
hanya kita yang merendahkan diri sendiri.

yang kita nak rela membiarkan hati terbuai oleh mereka yang berkata cinta tu..tanda tak menghargai diri la tu.
saya bukan menolak cinta,
kerana ia fitrah juga ibadah, insyaAllah, jika kena caranya.
cinta..kan suci..
perlakuan sebahagian kita la yang membuatkan ia jadi fitnah, jadi punca dosa.
Nauzubillah hi min zalik!

kenapa saya menulis tentang ini?
kerana saya benar2 kisah,
saya benar2 sayang.
Allah..
sahabat2..adik2..abang2..dan kakak2..
saya sayang kalian.

mana mungkin saya sanggup kalian dimurkai olehNYA?
saya sayang!
saya mahu kasih dan redhaNYA sentiasa mengiringi setiap hembusan nafas kalian..
saya ingin..

saya ingin bila kalian mencinta..
cinta itu juga dicintaiNYA..

saya ini lemah,hanya mampu menulis
dan tak mampu berbicara_
maka saya berdoa, meminta pada Yang Memiliki segala hati,
agar hati kita sentiasa cenderung untuk berpegang pada garisanNYA,
teguh untuk terus menyusuri jalanNYA,
kuat untuk melawan kejahatan hati kita_