ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Sep 2, 2011

tak FAHAM..maka tak CHENTA^^,


Dengan namaNYA yang maha sempurna..
Assalammualaikum mata-mata yang membaca dan berpuasa enam:)
how's the day so far?
may everything went well,insyaAllah.
sebab kasih,rahmat..dan cintaNYA tersangatlah banyak untuk kita rasa sedih.
cheer up!
we are too blessed to be stressed(",)
lagi pula..kebahagiaan itu bermula dengan lafaz Alhamdulillah:)
haa...baru sedar?
cakap Alhamdulillah sekarang. <---muka puas hati


ok, enough with the 'insult'. he.
here's what i wish to share today..
DOA ANTARA 2 SUJUD.
alaa...yang selalu kita baca cepat2 tu..
ingat?

orang kata..tak kenal, maka tak cinta.
ni saya nak tambah..xfaham..maka xcinta. 

Rabbighfirli warhamni wajburnii warfa’nii warzuqnii wahdinii wa’aafinii wa’fuannii 
it is a very beautiful yet touching..doa yang sangat cantik.
lagi cantik kalau kita faham..

Rabbighfirli 
Tuhanku, ampuni aku 
ampunkan aku..hu..indahnya bila hamba sedar dia tu hamba..

Warhamni
 Sayangi aku
minta sayang..haila..beauty!

Wajburnii 
Tutuplah aib-aibku
Allahu akbar! isn't this just great? minta ditutupkan aib ni..

Warfa’nii
 Angkatlah darjatku
subhanallah..doa ni mmg lengkap!

Warzuqnii 
Berilah aku rezeki
hu..cantiknya..segala mmg dari DIA_

Wahdinii 
Berilah aku petunjuk
fine..i fall in love with this du'a..

Wa’aafinii 
Sihatkan aku
see..this is just superb..

Wa’fuannii 
 dan Maafkan aku
and touching..

hu..what a beauty kan?
lengkap dah permintaan kita dalam masa kita duduk antara dua sujud tu. 
hu..if we ever understand.. 
tapi ni dah tahu..kira ok la. kan?
ada jugak la saham akhirat blog saya ni. ehe.

so i say..apa kata kita try hafal sekarang jugak maksud doa ni.
alaa..berapa perkataan ja. banding ngan lagu2 yang kita dah hafal..gula-gula ja ni. kan?

okeh..ni saya ulang lagi.

Tuhanku..ampunilah aku,sayangilah aku,tutuplah aib-aibku,angkatlah darjatku, berikanlah aku rezeki, berikanlah aku petunjuk, sihatkanlah aku dan maafkanlah aku..


dah boleh hafal? kena hafal ni. tak faham, maka x chenta..

oh ya..mungkin ada yang wonder.."wa" tu apa?
okey..dalam bahasa arab kan, "wa" tu boleh jadi sama ada koma atau "dan".

contoh:
Rabbana taqabbal minna du'aana..wasolatana..wahajatina..waamalina..innaka antassami'ul alim..
Ya Allah..terimalah dari kami (yakni) doa kami , solat kami , hajat kami dan amalan kami. sesungguhnya engkaulah yang maha mendengar..

bahasa arab ni chomel kan? hu, how i wish i love arabic long before_

take home message: doa antara dua sujud ni CHANTIK:) please..please..and please hayati.

1 comment: