ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jul 29, 2011

Love..love..love..

In the name of Allah, 
Assalamualaikum reading eyes..
Semoga tidak lupa bersyukur atas hari ini(",)

it's friday. 
and i do have a long to do list. 
but still, i feel like giving a present to every eyes facing contengan perjalanan.


tadaaa!!
huduh! laa..xpela..yg penting ikhas kan?
what matter most is what inside kan? (",)
huduh ni menggambarkan saya la, si pemberi hadiah.

and this is what inside:

1. a love
sesungguhnya, saya mengasihi anda semua sebagai saudara seagama..
sebab tu saya nak kongsikan peringatan..
supaya kita sama-sama dapat cinta Allah ^_^

2. a note to self
Oleh itu berilah peringatan (kepada umat manusia dengan ajaran Al-Quran), 
kerana peringatan itu bermanfaat. (Al-A'la:9)

3. tazkirah ringkas (dengan gambar)

love what ArRahman gave us..
sebab
HE gave them to us for a reson.

apapun yang terjadi, apa pun yang DIA bagi, 
pasti ada sebabnya.
Allah kan the best of planners.
so love what HE gave us.
HE gave them to us for a reason.

 DIA tahu, kita tak tahu.
Dan tidak ALLAH jadikan sesuatu dengan sia-sia.
so love what HE gave us, as HE gave them to us for a reason.


DIA yang cipta kita,
maka DIA lebih kenal kita.
DIA maha bijkasana,
maka DIA tahu apa yang terbaik untuk kita.
jadi..

LOVE
LOVE
and LOVE
 apapun yang pemilik segala cinta bagi pada kita..

 sebab DIA bagi tu ada sebabnya.

"..dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik untuk kamu , dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. dan (ingatlah), Allah jua Yang maha mengetahui (semuanya itu)
sedang kamu tidak mengetahui."
Al-Baqarah:216)

Sekali lagi,


 semoga kita mendapat nasruLLAH untuk sentiasa dapat melihat kebaikan dalam setiap ketentuanNYA.
insyaAllah.


No comments: