ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jul 9, 2011

..and they choose to end it..


Dengan namaNYA yang sempurna..
Dipohonkan semoga segalanya tetap dalam redhaNYA..
Semoga ada rahmat yang tersembunyi..

Sebuah ukhuwah selamanya bermakna
Cuma terkadang kita terlalu menurut rasa
hingga memilih sebuah noktah.

kenapa ya harus dinoktahkan ukhuwah itu?
sedangkan boleh saja memilih solusi yang lain..
kompleks sangat ea?
 well, complex question can only be solved by patience..
so why dont we face it with iman and patience?
why must fullstop?



Reading eyes,
i am reminding you this,
Ukhuwah itu, hadiah dariNYA..

pernah dengar ni?
 haa..tengok..'jagalah dia' bukan 'tinggalkan dia'..

mencari apa yang ingin kita jumpa tidak sama dengan jumpa apa yang kita cari.
tapi bukankah keduanya harus kita syukuri?
insan yang tidak tahu bersyukur dengan yang sedikit, takkan mampu untuk bersyukur dengan yang banyak.

Kenapa mengharap sebuah kesempurnaan sedang kita sendiri berlompong di mana-mana?
sahabat,
usah diakhiri ukhuwahmu itu..


Daripada Abu Hurairah, bahwa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: ALLAH berfirman pada hari kiamat:
" Di manakah orang yang bercinta kerana keagunganKu pada hari ini?
Aku akan menaungi mereka dibawah naunganKu
pada hari yang tiada naungan kecuali naunganKu.. "
(Riwayat Muslim)

"Saya telah memilih noktah..mustahil kami boleh bersahabat lagi..T_T"

siapa kata mustahil? Mula semula la..ini kan two-way relationship. jika benar uhkhuwah kalian kerana Allah, di saat hatimu rindu pada keihklasannya, dia juga sedang rindu pada ketulusanmu.

tapi, biasalah kan..sorry seems to be the hardest word.
but then, the choice is ours..
but you know what, that SAYA MINTA MAAF means A LOT. 
i mean, A LOT.

Saat kamu merindui ukhuwahnya, dia juga sedang merindui ukhuwahmu..
Jalinkan kembali ukhuwah lillah itu..
bukankah hati kalian telah lama menyatu dalam tali kisah ukhuwah lillah? kenapa harus dinoktahkan?




Maafkanlah..
Buang semua rasa itu..hanya tinggalkan rasa kasihmu.
Jalinkan kembali ukhuwah itu..
jalinkan.

Semoga nusrahNYA mengiringi
koma
Amin
Noktah_




No comments: