ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jul 8, 2011

Always..(",)

In the name of ArRahman..
peace be upon u, reading eyes:)

entri ni agak berkaitan cket ngan entri Hilang, yang saya post tak lama dulu.

tapi this time around, saya nak bawa anda baca dan hayati untaian perkataan yang membentuk lagu Always Be There; Maher Zain. jom?

If you ask me about love
And what i know about it
My answer would be
It's everything about Allah
The pure love, to our souls
The creator of you and me
The heavens and the whole universe
The one that made us whole and free
The guardian of His true believers

So when the time gets hard
There's no way to turn
As He promised He will always be there
To bless us with His love and His mercy
Cuz as He promised He will always be there
He's always watching us, guiding us
And He knows what's in our little hearts
So when you lose your way
To Allah you should turn
Cuz as He promised He will always be there..

He brings us out from the darkness into the light
Subhanallah capable of everything
Shouldn't never feel afraid of anything
As long as we follow His guidance all the way
Through our short time we have in this life
Soon it will all be over
And we'll be in His heaven and we'll all be fine
So when the time gets hard
There's no way to turn
As He promised He will always be there
To bless us with His love and His mercy
Cuz as He promised He will always be there
He's always watching us, guiding us
And He knows what's in our little hearts
So when you lose your way
To Allah you should turn
Cuz As He promised He will always be there..

Allahu Akbar..

Subhannallah! Dia begitu sayang pada kita..
Kita sedar tidak??
Dia tahu isi hati kita..
SENTIASA.

tapi itulah..kita LUPA.
SELALU LUPA.
bila sedih..cari si dia (yang ada ehem..ehem la)
bila resah..cari si dia. (si dia lagi)
padahal tak selesai pun mengadu dengan si dia tuh..
tapi kan kena pujuk..(ala bucuk..bucuk../ sayang..janganlah nangis..nnt abg pn nangis sama..)

kalo dah halal tu xpala jugak..tapi kalau belum????setakat tunang tu tak cukup syarat lagi..
belum ada akadnya dik..

"tapi kak..kami tak kapel..kami kawan je.."
sejak bila pulak benda2 tu semua kita yang tentukan adik sayang?
hati..bukan kita yang pegang..ingat tu..
 eh, ni knapa masuk kapel2 plak nih? bukan apa..tapi selalunya mengadu2 nih slalu jadi pada yang rapat2 ni la..

Saya ingat lagi pesan ustazah di sekolah dulu..
"kalau dah tahu hati ttu ada perasaan..jangn la rapat sangat. kawal cket diri tu.
kalau masih nak rapat, diamkan.kalau nak luah, luah la..pastu jauhkan diri."

"eh, kenapa pulak ustazah???"

"Sebab..kamu dah ada 'talian hati'. awak tahu saya sayang awak, saya tahu awak sayang saya.. senang kah nak jaga hati bila sudah tahu macam tu? makin rindu..makin kerap teringat tu adalah..kan?"

"em..ya.."

demikianlah flashback saya..
jadi..buat mata-mata yang membaca (terutamanya mata saya, sebab mata saya yang baca dulu), 
when u think u had it hard, others have had it worse..
lagipun..
kita ni sentiasa layak di uji..
DIA kan MAHA TAHU..
DIA tahu la kekuatan kita.

bila rasa lemah..adu dengan DIA cukup..
bukanlah kata tak boleh adu dengan manusia..
boleh..tapi jangan salah parking la..ya?

Semoga kita sentiasa ingat..DIA sayang kita lebih:)

1 comment:

Aisy Aisyah said...

heh, baca balik selepas setahun.
okeh..TERASA SENDIRI!