ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jul 17, 2011

Itu DIA..

Dengan namaNYA yang maha sempurna..
Dialah Allah,
yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; 
Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; 
Dialah Yang Maha Pemurah, 
lagi Maha Mengasihani. 

Dialah Allah, 
yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; 
Yang Menguasai (sekalian alam); 
Yang Maha Suci; 
Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); 
Yang Maha Melimpahkan Keamanan; 
Yang Maha Pengawal serta Pengawas; 
Yang Maha Kuasa; 
Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); 
Yang Melengkapi segala KebesaranNya.
 Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya. 

Dialah Allah, 
Yang Menciptakan sekalian makhluk;
 Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada); 
Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya);
 bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia-mulianya;
 bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi dan Dialah Yang tiada bandingNya,
 lagi Maha Bijaksana. 

betapa indah kalamullah..
Al-Hasyr; 22-24

maka semoga aku tidak lagi lupa
koma
InsyaAllah
noktah.

No comments: