ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jul 17, 2012

ini status fb saya_ngehehe..

Dengan namaNYA yang maha sempurna,
Assalammualaikum mata-mata yang membaca.


Assalammualaikum juga jantung yang sibuk mengepam darah.
oh, encik peparu yang tak berhenti tukar darah terdeoksigen kepada darah beroksigen pun ada.

eh..encik perut, usus besar n usus kecil, assalammualaikum.
assalammualaikum juga cik hidung, encik buah pinggang.dan lain-lain yang tersebut namanya.

haa, anda yang tuan punya badan..sila berterimakasih pada mereka yang berkerja,
dan pada si DIA yang menjadikan mereka.
say Alhamdulillah hokeh!
hanya orang yang bergaya sahaja boleh buat begitu tahu.
sebab dia peka dengan apa-apa yang ada pada badan dia. hmm..ini sudah macam superman.
wah, anda ialah superhero dengan hanya menyebut Alhamdulillah!

okeh, itu ialah mini reminder. :P

 #ini entri malas,
maen kopipes sahaja_
bawah ini, status fb saya. hehe


selamat datang bulan chenta
selamat datang bulan sale pahala.
ramadhan kareem! ♥

#anda yg kerja petang masa ramadhan pertama, 
terawih sendirian itu manis juga.
Allah kan Al-'Alim sifatNYA.
Dia tahu apa yg ada dalam hati kita^^

#yang dabel shif masa bulan puasa,
jaga niat.
Supaya Allah redha.
7am-9pm..pahala berganda2!


















kalau mahu juga, ini ada entri dulu-dulu punya: 600-kali-ganda
dan ini juga : malam-ni-hantar-contengan-perjalanan

oh, ya..nah. hadiah untuk hati anda.
ثلاثة لاتُرَدُّ دعوتُهم الإمام العادل والصآئم حتى يُفطِرَ ودعوة المظلوم يَرفَعُها الله دون الغمام يوم القيامة وتُفتَحُ لها أبوابُ السماء ويقول بعزّتى لأنصرنك ولو بعد حينٍ

Tiga orang yang tidak ditolak doa mereka: Pemimpin Yang Adil, Orang yang berpuasa hingga dia berbuka dan doa orang yang dizalim…..diangkat oleh Allah di atas awan pada hari qiamat dan dibuka baginya pintu-pintu langit dan Allah berfirman, “ Demi kemuliaanKU pasti AKU menolong engkau walaupun hanya menunggu masa sahaja”.
(Riwayat Imam Ahmad, Tirmizi dan an-Nasai dan Ibn Majah )



orang yang paginya start dengan mathurat itu oh-semmmmmmmmmmmmmm!