ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Aug 28, 2011

lagi gambar yang berbicara


Dengan namaNYA yang maha mengetahui..
Assalamualaikum reading n fasting eyes:)

tajuk entri 'lagi gambar yang  berbicara' okey..bukan biar gambar bicara. 
so i'll do some talks. umm..i mean bicara keyboard.

gambar ni superb kan?
his smile is just so sincere..
kan?

he is just a kid, saya tahu.
mungkin belum dapat melihat bezanya ada tangan dengan tak punya tangan.
but then look at how he cuddles with his akh..
the smiling eyes.
and the smile itself.
manis! 
mungkin parents dia akan cakap..
dearie, life is good, no matter how hard it is, when u smile..
kan?

dia tak punya tangan..
how will he face life ahead?

apapun yang terjadi, apa pun yang DIA bagi, 
pasti ada sebabnya.
Allah kan the best of planners.
so love what HE gave us.
HE gave them to us for a reason.

tapi dia tak ada tangan!


 DIA tahu, kita tak tahu.
Dan tidak ALLAH jadikan sesuatu dengan sia-sia.
so love what HE gave us, as HE gave them to us for a reason.

how will he write..?


DIA yang cipta kita,
maka DIA lebih kenal kita.
DIA maha bijkasana,
maka DIA tahu apa yang terbaik untuk kita.

"..dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik untuk kamu , dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. dan (ingatlah), Allah jua Yang maha mengetahui (semuanya itu)
sedang kamu tidak mengetahui."
Al-Baqarah:216)

"Dan kepada Tuhanmu lah kesudahan segala sesuatu. Dan Dia lah yang menjadikan orang tertawa dan menangis"
An-Najm:42-43

semoga kita mendapat nasruLLAH untuk sentiasa dapat melihat kebaikan dalam setiap ketentuanNYA.
insyaAllah.

*p/s: sebenarnya kan..sebahagian dari isi entri ni sy cilok dari sini. ehe..
tapi peringatan berulang tak apa kan?

semoga ada ibrahnya insyaAllah:)

No comments: