ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Aug 12, 2011

kita LULUS ujian itu!


Dengan namaNYA yang maha sempurna..
Assalammualaikum. reading and fasting eyes:)
apa khabar iman di hati?
semoga sedang berbahagia atas usaha sendiri insyaAllah:)


Everything happens for a reason_
Tidak satu pun yang ArRahman jadikan itu sia-sia.
walau seberat mana
walau sepedih mana
walau sesakit mana
walau kita menjeruk rasa
walau hati sesak mendera

maka benarlah firmanNYA,
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimuAllah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui”. 
(Surah Al-Baqarah ayat 216)

ukhuwah itu..
jika ikhlas dan kerana ArRahman..
kukuh dan kuat_
jika ianya adalah tasbih, walau saat talinya hampir putus, tetap dapat dikuatkan semula.
jika ia adalah bunga, saat hampir layu, tetap berjaya mekar..

Sungguh, jika berhubung kerana Allah, 
seberat mana dugaan akan dapat diharungi jua..


dan saksikanlah,
wahai dirimu yang masih memegang erat ukhuwah kita saat aku hampir melepaskan,
yang tetap menanti walau aku hanya ingin berlari

tangan kananku tetap berada di dada
(okeh..yg ni, kita saja yg faham)

dan 

 atas segalanya..

rasa saya, kita LULUS ujian itu..
 I dont even know if you're reading  this,
but then I know ArRahman must have let you know that
you're just another reason for a smiling tears.

Terima kasih.
May ArRahman bless, insyaAllah_




No comments: