ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Aug 11, 2011

..dan lafaz itu masih tersimpan..

Dengan namaNYA yang maha sempurna..
Assalammualaikum mata-mata yang membaca:)
kaifa halukum?
Arju kullu am wa antum bikhair,insyaAllah.

kalian masih punya ibu bapa?
ummi abi?
mama papa?
mak ayah?
mak abah?


okeh..kalau saya, mummy daddy la.
masih ada tak?
kalau masih ada, maknaNYA tempoh pinjaman belum expired la..
tempoh pinjaman?
apa awk ingat mak bapa tu barang ke ada expired date?

haa? kejap2..rileks2..kan puasa ni..
sedangkan nyawa dan diri kita ni pun pinjaman semata-mata..
apa lagi yang berada di sekeliling kita..
NOTHING we have is truly OURS..
hatta jantung yang berdegup dalam dada sendiri..
kan?

sedar atau tidak, siapapun yang hadir dalam hidup kita hanyalah pinjaman..
parents, adik2, sahabat2, gewe2..eh? hoho.
mereka hak mutlak Allah..
bila-bila sahaja boleh diambil semula..

mungkin esok, mungkin hari ini..
jujurnya, saya takut bicara tentang hal ini,
kerana saya telah terlanjur kasih pada ibu dan ayah..
terlanjur sayang..
terlanjur cinta..



justeru,
walau sedar hakikat mereka hanya pinjaman
dan bukannya hak mutlak saya,
tetap terasa begitu berat walau hanya berfikir tentang sebuah kehilangan..



betapa masih banyak yang belum saya katakan..
masih ada yang belum saya lafazkan..
betapa masih banyak yang ingin saya buktikan..
masih terlalu banyak keinginan mereka yang ingin saya penuhi..
masih ingin menatap sebuah senyuman..
merasai hangatnya sebuah ingatan, walau di kejauhan.


Tuhan..
berikan hambaMU ini kesempatan
untuk membahagiakan
ibu dan ayah yang engkau pinjamkan..

untuk membalas jasa,
pasti saya tidak mampu,
menyaingi kasih sayang juga tentu begitu.
maka sekurang-kurangnya,
biarlah saya mampu untuk membuat mereka rasa dihargai
semoga_

saya ingin menjadi anak yang baik
begitu mahu menjadi saham mereka dihadapan Al-Malik
saya ingin
begitu ingin
ArRahman,
dengarkanlah..

berikan hambaMU ini kesempatan
untuk menzahirkan
 sebuah lafaz yang tersimpan..

..janganlah menjadikan seseorang ibu menderita kerana anaknya dan (jangan juga menjadikan) seseorang bapa itu menderita kerana anaknya..
(Al-Baqarah:233)


Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya dan jika mereka berdua mendesakmu supaya engkau mempersekutukan Daku (dalam ibadatmu) dengan sesuatu yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya, maka janganlah engkau taat kepada mereka, Kepada Akulah tempat kembali kamu semua, kemudian Aku akan menerangkan kepada kamu segala yang kamu telah kerjakan..
(Al-Ankabut:8)

No comments: