ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jan 12, 2011

Hilang?


I am me;
I’m determined and confident but scared and terrified.
I’m smiling on the outside while I’m dying on the inside.
I dream my dreams and cry my tears.
I love the rain and fear the sun.
I love you and I push you away.
I need you to be near, but I’m afraid you’ll be so close.
I’m depressed and in pain.
I’m everything and nothing all at once.
And all I want is for you to understand..

Dengan namaNYA yang maha Pengasih..Assalammualaikum.
Wahai mata yang membaca,
anda pernah rasa seperti ini? 
rasa tidak difahami
rasa tidak mengerti
rasa buntu
hilang
segalanya bagai tak punya erti.
pernah?
ya,mungkin. tidak, mungkin.

jika YA saudara..
jika YA saudari..
itu tandanya pemilik hatimu, hatiku malah seluruh hati di dunia ini
ingin dirimu berfikir..
ingin jiwamu mencongak..
ingin imanmu belajar..
menyingkap erti sebuah kehidupan yang dipinjamkan.
betapa sebenarnya, ada sesuatu yang kamu terlupa..

Kenapa Aku Diuji?
“Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: ”Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi?. Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta”. (Surah Al-Ankabut ayat 2-3)

Kenapa Aku Tidak Mendapatkan Apa Yang Aku Idam-Idamkan?
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui”. (Surah Al-Baqarah ayat 216)

Kenapa Ujian Seberat Ini?
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya”. (Surah Al-Baqarah ayat 286)

LEMAHNYA AKU YA ALLAH...
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman”. (Surah Al-Imran ayat 139)

Bagaimana Aku Harus Menghadapinya?
“Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung”. (Surah Al-Imran ayat 200)
“Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu’”. (Surah Al-Baqarah ayat 45)

Apa Yang Aku Dapat Dari Semua Ini?
“Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu’min, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. (Surah At-Taubah ayat 111)

Kepada Siapa Aku Berharap?
Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal”. (Surah At-Taubah ayat 129)

Aku Tak Dapat Bertahan Lagi!
“Dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum
yang kafir”. (Surah Yusuf ayat 87)


dan saya kongsikan ayat yang sangat saya sukai,
Ali-Imran, 140..penawar hati saya bila kecewa..


Jika kamu (dalam peperangan Uhud) mendapat luka (tercedera), maka sesungguhnya kaum (musyrik yang mencerobohi kamu) itu telah tercedera juga dan) mendapat luka yang sama (dalam peperangan Badar). Dan demikian itulah keadaaannya hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), Kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran), dan supaya nyata yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian daripada kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

life's like that(",)..
as the wheel on the bus go round n round..
kita pun camtu la..
kejap atas..kejap bawah..
lagipun..
kalau tak kena hujan..bila masa nak nampak pelangi kan?
(^_^)
Kita ini, bernafas dengan izinNYA, 
bergerak dengan kekuatanNYA..
maka TIADA APA yang mampu kita lakukan TANPA DIA.
TIDAK ADA.

maka bila lemah,
adulah pada DIA..
kerana DIA MAHA KUAT.
semoga diberikan dirimu sedikit kekuatan.

kita hanya HAMBA
koma
maka kita SENTIASA perlukan DIA, 
noktah.

No comments: