ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jul 23, 2010

TANPAMU......



Resah dan gelisah ku rasa..
Hidup penuh pancaroba
Roda masa pantas berputar
Menduga iman di dada..
Daku yang lena dan terleka
Tenggelam di lautan dunia..

Kabur pandangan mataku
Pada nikmat yang menggunung..
Mendustakan kurniaanMu
Tiba murkaMu menghukum..
Keangkuhanku kian hancur
Lantas ku jatuh dan tersungkur

TanpaMu kasiH...
Ku tak berdaya..
Hilang punca dan arah..
Hanyut alpa di arus bergelora

KasiH..
Daku derita..
Lemah dalam sengsara..
Jiwa dan tubuh kepedihan..
Terseksa, terhukum
Menanggung kifarah dariMu...

Telah ku lalui semalam
Jalanan kelam dan suram
Lampaui batasan insan..
KeagunganMu kulupakan

Rahmat dariMu kudambakan
KeampunanMu kupohonkan..

Tuhan, ku tak berdaya..
Tempuh segala
Tanpa kasihMu..

Hatiku ini merindu
Sinar cintaMu Yang Agung
Pasrah merayu redhaMu
Ampuni dosa-dosaku.....
Rahmat dariMu ku dambakan
KeampunanMu ku pohonkan..

No comments: