ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Aug 23, 2010

untuk kita..lagi~




Kecantikan seorang lelaki,
bukan kepada rupa fizikal tapi pada murni rohani.
Lelaki yang cantik,
Adalah lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
yang sedia menerima segala teguran
yang memberi madu,setelah menerima racun
yang tenang dan lapang dada
yang baik sangka dan
yang tak pernah putus asa.
Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati
Seluruh kecantikan yang ada pada Muhammad yang ummi
Adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan,
tetapi pada kekuatan perasaan
wanita yang gagah,
Adalah wanita yang tahan menerima sebuah kehilangan
yang tidak takut pada kemiskinan
yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman
Seluruh kegagahan ini ada pada Khatijah yang ehsan.
itulah kegagahan sempurna bagi seorang wanita....

No comments: