ini saya-

In the name of Allah,

saya persembahkan contengan saya. ini contengan, bukan lukisan.

ini tentang saya dan kehidupan.
coret-coret sebuah perjalanan mengenal Tuhan.

ArRahim melihat saya yang menulis, dan anda yang membaca, haa..jangan berani nak buat ikut suka.

hijrah itu superb. tapi sy lambat. tolong saya, bagi tazkirah. orang kata, tolong-menolong amalan mulia.

Semoga nasrullah mengiringi sebuah perjalanan usaha atas iman. usaha anda. usaha saya. usaha kita. dan usaha mereka.

usaha yang tulus mampu tembus hingga ke alam luar kalkulus._32492says

iman is like an airplane. the higher you go up. the smaller things on earth look_imam safi khan says


berjalan. kadang senget. berlari. kadang terjatuh. biar. Allah tahu. daku yakin.

Lilypie Kids Birthday tickers

Jun 14, 2012

saya mahu menconteng jugak!


Dengan nama Allah yang Maha Sempurna.
Assalammualaikum dan salam bahagia:)
apa khabar wahai mata-mata yang sedang membaca?
semoga sentiasa sedar bahawa jantung yang berdegup dan peparu yang kembang kempis minta di isi itu Allah yang punya, kita pinjam sahaja:)
hari ni sy kerja shif pagi. esok kerja shif petang. tiba-tiba hari ini mahu buat blogwalking. sesuatu yang sudah beberapa ratus juta minit saya tidak buat. ehe.
sungguh, membaca ini memang seronok.
saya suka.
menulis juga.
membaca karya dan conteng-contengan orang, saya rasa cemburu.
tiba-tiba rasa macam mahu menconteng juga.
hehe, walaupun yang ditulis itu mungkin tiada orang yang baca,
"aah..tak kira. mahu tulis jugak. mahu jugak!"

okeh..over.
ini saya bila cemburu.
eclabium. ehe.

kalau kita tulis benda baik, dan mampu buat orang tersentap atau terbawa samting sebagai take home message, mesti seronok kan?
kira tolong orang la tu.
tolong orang dapat pahala.
kita pun dapat sekali la.
ala, bagi la kerja sikit dengan yang di sebelah kanan itu..kan?


bukan sekadar tulis suka-suka.
tulis yang ada makna.
saya mahu jadi macam itu.
tak mesti ramai yang suka.
Asal Allah suka.
cukup.
kita hidup bukan untuk puaskan hati manusia kan?